Påsk och resande!

Jag får dåligt samvete av att inte uppdatera bloggen! Det är så mycket som händer runt omkring och då känns det dumt att skriva på en blogg, men samtidigt vill jag kunna berätta allt för er och ha det som minne för mig själv senare. 
 
Man har inte riktigt något personal space här i Lima. Varje gång man träffas ska man pussa varandra på kinden, även när man presenteras för varandra. Efter det är man vänner och peruanerna erbjuder sig nästan alltid att hjälpa till med alla möjliga grejor. Däremot om man inte "känner varandra", som i grupparbetena verkar det vara annorlunda. Där är de ute i sista minuten även om jag ber dem att föreberda nån dag innan så att jag kan vara delaktig. Universitet vi pluggar på verkar är en av de dyraste universiteten i Lima och det är bara de rikaste som går här. Vi har hört att andra har en uppfattning om att studenterna här är lite mer reserverade än andra så det kanske är därför. Annars är befolkningen i helhet väldigt vänliga och trevliga. 
 
Under påsken här åker alla iväg och reser. Det har varit den ständiga frågan i några veckor nu "Vad ska du göra under påsken?". Jessica och jag blev medbjudna till en kompis föräldrars kaffeproduktion i djungeln. Jag blir alltid lika förvånad när en vanlig modern person helt plötstligt berättar om sitt sommarhus i djungeln eller om sin pappa som är från bergen eller liknande. För mig är det ju något exotiskt, men för dem är det helt normalt.  
 
Suddiga bilder på katter i miraflores från förra veckan, med vår nyfunne peruan som pratar lite svenska. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anneli

Va spännande att få följa med dit! Hoppas ni fårr en underbar resa och påsk! Vi saknar och tänker på dig här hemma!

2014-04-17 @ 05:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: