3 dagar innan hemfärd

Det har faktiskt varit svårare än jag trodde att förebereda mig för att åka tillbaka. Det var väldigt svårt att komma hit och behöva lära sig och anpassa sig till en helt ny kultur och samhälle, men när jag väl hade anpassat mig kändes det här som hemma. Sverige känns lite avlägset och främmande nu. Samtidigt ser jag fram emot att få krama om Andertz igen, träffa min familj och alla vänner där hemma, att få äta svensk mat och förhoppningsvis inte behöva frysa. Jag känner mig väldigt splittrad till att åka hem helt enkelt. 
 
Det kommer nya utbytesstudenter till huset nu när vi i det gamla gänget åker. Nu de senaste dagarna har jag visat dem runt i staden och de har fått sina första upplevelser av Lima, samtidigt som jag har fått mina sista. Även om det ska bli skönt att komma tillbaka till Sverige så kan jag inte hjälpa att bli avundsjuk på att de har allt det roliga framför sig. De har fått smaka på sin första pisco sour, sett havet, gått omkring i "down town" och chockats av den galna trafiken. Jag har haft roligt såklart för de nya tjejerna är jättehärliga, men jag har ändå gått runt med en klump i magen. Det enda jag har kunnat tänka på är att jag förmodligen inte kommer kunna uppleva allt det här igen. 
 
Avskedskväll för mina brasilianska vänner. 
 
Vackra byggnader i gamla Lima. 
 
 
 
Den modernare stadsdelen Miraflores. 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag förstår att det känns lite bitterljuvt att åka därifrån. Vilken tur de nya tjejerna har som har dig där nu som kan visa dem runt lite.Man vet inte Felicia vad som händer i framtiden. Du kanske kommer tillbaka, om du vill själv är inget omöjligt!
Välkommen hem förresten!Vi längtar efter dig!

2014-07-30 @ 06:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: