Krångel med visum

Nu är det den sista helgen innan vi åker och då har jag självklart ett hektiskt schema. Det blir två olika kalas/avskedsfester för mig och min lilla syster och en födelsedagsfest för två vänner. Allt i olika städer såklart. Som jag berättat innan känns det väldigt viktigt att hinna träffa alla så det är bara att hoppa in i duschen och göra sig i ordning. 
 
Ett lite jobbigt problem just nu är allt krångel kring visumet. Universitetet vi ska till tog på sig uppgiften att fixa visum och vi har skickat alla papper vi ska och sådär dit för att de skulle ta det vidare till ambassaden i Stockholm. På ambassaden skulle de fått information om att ge oss stämplar den 18.e februari, alltså för en och en halv vecka sen. Vi har ringt och mejlat, men de har fortfarande inte fått någon information om oss. De verkar inte heller särskillt engagerade och har gett oss konstiga förslag, som att mejla uppgifter när man ändå redan pratas vid på telefon och som att lämna passen på ambassaden och hämta dem när de har kunnat stämpla dem. Allt detta krångel gör att jag bara litar mindre och mindre på sydamerikanerna. Vi kommer dock komma in i Peru ändå och då få turistvisum för 90 dagar på flygplatsen, men jag hade gärna haft en stämpel redan innan. 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: