Shopping!

Idag åkte jag, Jessica och vår roomie på en shoppingtur till Plaza San Miguel. Jag märker att jag packat lite för lite av allt. Dessutom är de kläder jag har med mig gamla och slitna. Jag har till exempel bara jeans som tappat färgen och skor med hål i. Då måste jag ju få shoppa lite? Sen har vi tänkt resa runt lite i Peru nu mot helgen och nästa vecka så då behöver jag ryggsäck och liknande till det också. 
 
Jag har aldrig varit på ett sådant här stort shoppingcenter förut. Man märker att man inte bor kvar i lilla Linköping längre. Jag hade kunnat gå runt där hur länge som helst! Det är roligt att det är öppet så att man går utomhus också, som att det inte spelar någon roll om det finns tak över gångarna. Det regnar liksom ändå inte? Det är likadan på universitetet. Det finns inte så stora gränser på utomhus och inomhus här. Jag måste ju till exempel gå ut på terassen för att kunna gå till badrumet eller ner till köket här hemma. 
 
Vi tog en liten fika också. Chicha Morada är den lila/svarta drycken jag dricker på bilden. Så som jag uppfattat det är den typisk för Peru. Det är gjord på en mörk slags majs och smakar sött, lite som körsbär nästan. Till det åt vi empanadas. För mig kostade detta under 20 kr. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anneli

Hittade du allt du behövde då? Var det billigare än i Sverige?

Svar: Nej vi hittade inte så mycket igår, men vi ska fortsätta leta idag. Priserna var ungefär detsamma som i Sverige.
studentiperu.blogg.se

2014-03-18 @ 05:32:01
Postat av: Carro

Åååh va gott det ser ut, nu blev jag jättehungrig hahah <3

Svar: Mhm! Det var gott! ;)
studentiperu.blogg.se

2014-03-25 @ 03:08:31
URL: http://www.carolinegrahn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: