Valborg i Peru

Tänk att det redan är första maj, att vi har varit här i två månader. 
 
Svenska föreningen här i Lima arrangerade igår ett Valborgfirande. Jessica och jag gick dit med en peruansk kille och hans mamma som har bott i Sverige. Dock pratar han bara lite svenska, men det känns ändå bra i hjärtat att höra svenska i Peru.  Det känns lite som hemma. Vi sjöng svenska sånger, hade en brasa och åt grillad korv. Det känns desvärre inte alls som maj och vår här. Mentalt är det snarare som september eller oktober. Vintern närmar sig ju och det är faktiskt ganska stor skillnad i vädret nu i jämförelse med när jag kom hit i mars. Förut var jag till exempel tvungen att sova med fläkten på och nu behöver jag en extra filt för att inte frysa. Nu är det inte heller garanterad sol varje dag. Det är ju ändå 20 grader varmt, men i jämförelse med solen vi hade i början av mars känns det kyligt. 

 
 
 

Vardag i Lima med den peruanska snabbmatkedjan Bembos. 

 
 Chifa, en blandning mellan peruansk och kinesisk mat. 

Och lite glass.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vilken liten gullig brasa!

Svar: Haha ja, det var inte riktigt som de i Sverige.
studentiperu.blogg.se

2014-05-02 @ 07:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: