Något jag ser fram emot!

Något jag jag ser fram emot är att få möjlighet att lära mig bättre spanska. Jag gick samhäll språk på gymnasiet och läste till spanska steg 5, sen har jag fortsatt läsa spanska i och med mitt program på universitetet. Jag känner mig dock inte alls särskillt bra. Jag förstår det mesta jag läser och hör, om personen inte pratar jättesnabbt, men att prata själv är en helt annan sak. Meningarna måste fortfarande formuleras i huvudet först. All gramatik sitter inte heller riktigt. För mig känns det nästan lättare att prata om ekonomi på spanska än de vanliga sociala konversationerna eftersom det är ekonomi jag pluggat nu de senaste åren. Sen kommer jag och Jessica bo i ett hus med andra utytesstudenter så vi kommer nog klara oss bra på engelska och jag vet ju inte hur mycket man kommer våga utsätta sig med spanskan heller, men jag hoppas vi kommer utvecklas något i alla fall. Vi får se hur det blir! 
 
I onsdags fikade jag med min barndomsvän Pontus i Nässjö.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: