Ännu mera krångel tre dagar innan avsresa

Det är jättemycket just nu! Hur kommer det sig att allt man har förberett innan ska krångla några dagar innan resan? Till exempel så hade Jessica fått sina pengar från csn förra veckan, vilket jag också borde fått eftersom vi lämnade studieförsäkran samma dag. När jag ringde fick jag reda på att någon gjort något misstag och skrivit att jag börjar terminen 31:a mars, trots att jag skickat med ett schema på att jag börjar nu den 8:e på måndag. Som tur var löste det sig. Det är så skönt att sådana här administrativa grejor löser sig i Sverige. Det känns som att det är något jag kommer sakna i Peru. Vi borde uppskatta det mer! 
 
Jag har också haft krångel med den kamera jag tänkt låna, som inte längre fanns till hands, så jag fick åka till Jönköping och köpa en ny. Det kanske var lika bra egentligen. Det slutade med att jag kom hem med en Canon IXUS, men jag vet fortfarande inte om jag blev lurad av försäljaren eller inte. Det känns alltid lite lustigt när man kommer till butiken med en bestämd tanke, men blir övertygad och går därifrån med något helt annat. Man har spenderat mer pengar än man tänkt, men man är ändå nöjd?
 
Utöver alla pratkiska saker som måste fixas, som är väldigt verkliga, känns det ändå så overkligt att jag om ett par dagar är i Lima i Peru, en helt ny världsdel och ett helt nytt land. Jag kan inte föreställa mig eller ens vara nervös längre, hur mycket jag än försöker. Det känns konstigt när folk här hemma planerar saker inför helgen och nästa vecka, att alla kommer vara kvar här och leva precis som förut medan jag är någon helt annan stans. Det enda jag vill just nu är att få allt klart och nästan få det överstökat. 
 
God mat från släktkalasen i helgen.
 
Jag var och hämtade det sista och sa hej då till min lägenhet i Linköping.
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: