Kennedy parken och integration party

Imorgon har vi varit här i Lima i en vecka. Jag tror att det långsamt börjar kännas lite bättre, lite mer verkligt och kontrollerbart. De två franska tjejerna i huset är ute och reser så det har bara varit Jessica, jag och tjejen från Brasilien hemma nu de senaste dagarna. Det är lite tråkigt! Visst är det bra att vi blir tvungna att lära känna kulturen och språket två veckor innan själva plugget börjar, men jag hade ju gärna varit hemma med Andertz när vi ändå inte har några måsten. 
 
Igårnatt var vi på en stor fest kallad integration party. Jag tror det var en fest för både peruaner och typ utbytesstudenter från alla håll i Lima. Det var en dj, pool, matstånd, öppen bar och en massa folk. Det kändes lite läskigt för att vi var tvungna att åka buss i typ 40 min för att komma utanför stan till festområdet, men det var faktiskt över förväntan. Jag har alltid tyckt det är roligt att blanda folk från olika kulturer och länder och språk. 
 
 
 
 
Igår var vi också och tog lite bilder i en park i Miraflores här i Lima, med en massa gulliga katter!
 
 
 
Vi tog en macka på subway också, men eftersom vi inte vågar äta
grönsaker här än på grund av bakterier så var dem inte särskilt goda. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: